بخور سرد یا گرم ؛ کدام بهتر است؟
فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

رطوبت هوا :

به ميزان بخار آب موجود در هوا رطوبت گفته مي‏شود. کاهش رطوبت محيط موجب تأثيرات بدي مي‏گردد. اين تأثيرات عبارتند از : خشکي پوست و پوشش مخاطي بيني و گلو، افزايش الکتريسيته ساکن در وسايل فلزي (ايجاد جرقه در هنگام تماس دست با آنها) ، افزايش بروز سرماخوردگي و بيماري‏هاي تنفسي ، افزايش حملات سردرد هاي سينوسي، آلرژي و آسم و.....
 
چگونه رطوبت هوا را افزايش دهيم؟
دستگاه‏هاي بخور يا رطوبت ساز در انواع مختلفي در دسترس است که شامل دستگاه‏هاي بخور گرم و بخور سرد مي‏ باشد.
بخور گرم مصرف انرژي برق بالايي دارد و همچنين احتمال سوختن با آب داغ داخل مخزن وجود دارد. دستگاه هاي بخور گرم با سيستم المنتي (مثل سماور) كار ميكنند يعني آب را توسط يك المنت برقي به جوش مي آورند و بخار حاصل از دستگاه ، در فضاي محيط پخش مي شود و با توجه به سبک بودن بخار گرم ، این بخار به بالا می رود و از معرض افراد دور می شود.
بخور های سرد ، نسل جدید بخورهای گرم هستند و قابلیت بهتری دارند؛ برای اینکه باعث می شوند ذرات آب و بخار بیشتری وارد مجرای تنفسی شود.
دستگاه های بخور سرد اولتراسونیک ، با استفاده از تكنولوژي اولتراسونيك (امواج صوتي) مولكول هاي آب را يونیزه کرده و آنها را به صورت بخار مانند در هواي منزل يا محيط كار پخش مي كند. این ذرات بسیار ریزند و بخار حاصل از آنها بر خلاف بخور های گرم به طرف پایین می آید.
دستگاههای بخور سرد تولید یون منفی نیز می نمایند. يونهاي منفي اكسيژن ، ذرات معلق در هوا از قبيل گرد و غبار، ذرات آلرژي زا ، باكتريهاي موجود در هوا و ... را به خود جذب کرده و از ورود آنها به دستگاه تنفسي بدن جلوگيري مي كنند؛ در ضمن بر روي وسايل چوبي منزل رسوب نکرده و از افزايش حرارت محيط نیز جلوگيري مي كنند (مخصوصا در فصل سرما كه وسايل گرما زا در منازل روشن است) ؛ در نتیجه این دستگاه ها براي پيشگيري از سرما خوردگي و آلرژي توصيه مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 5 آبان 1394برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 9842
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1